P4 i HR

Czwartek, 17 października 2013 · Komentarze(0)
Kategoria Trening
P4 - dyst: 11,34 czas: 20 min. kalorie: 246

HR - dyst: 5,45 czas: 10 min. kalorie: 213

Dziś dłuższa jazda wypróbowane dwa programy: lekko podciągnięty program P4 - podjazd lekki zjazd znowu podjazd i zjazd, maksymalne obciążenie 11 minimalne 6.

Potem postanowiłem sprawdzić jeszcze program HR target, czyli automatyczna regulacja oporu w zależność od pulsu. Ustawiłem wiek na 32 lata, maksymalne obciążenie na 75% i jazda. Program zaczyna się od minimalnych obciążeń i cały opór jest podkręcany aż do maksymalnego poziomu pulsu ustalonego dla treningu (ja dałem 75% - czyli 141). Kręcę i kręcę opór szybko wzrasta a mój puls raczej wolno, widać niedokładność odczytów z rączek na kierownicy, swój poziom 75% tętna maksymalnego osiągam dopiero po 6 minutach gdy opór jest już 16 (czyli maks.) komputer na chwilę obniża mi opór do 15, ale już po chwili puls lekko spada i znowu kręcę 16 aż do końca programu. Na pewno miałem większy puls niż te 140 myślę, że na tym maksymalnym oporze było około 160 - muszę to porównać pulsometrem z pasem na piersi i wtedy zobaczę jak duża jest niedokładność.

Będę musiał chyba w tym programie programować sobie większy wiek i wtedy ta granica będzie niżej na komputerku czyli bliżej mojego prawidłowego pułapu bo inaczej trening na programie HR nie ma sensu.